Köp-och leveransvillkor:

Betalningsalternativ:
Vi har 2 olika betalningsalternativ.
1. Kortbetalning
2. Förskottsbetalning; Då sätter du in totalsumman på din order plus fraktkostnaden 59 kr (som läggs till automatiskt när du väljer detta betalningsalternativ), på Hafvas  Bankgiro i Swedbank (5794-0686). Din order skickas så snart din betalning är Hafva tillhanda.

Villkor vid köp:

För att handla på hafva.se måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans
godkännande.

Leverans:

Varorna skickas med Posten och kommer hem till dig, såvida inte paketet är för stort. Då får du en avi hem med information att ditt paket kan hämtas ut på närmaste utlämningsställe. En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-postadress. Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta. Du har då naturligtvis rätt att häva köpet eller välja senare leverans. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. Avisering sker via ett mail till din angivna e-post adress.

Ej utlösta paket:

Paketet ligger på utlämningsstället under 14 dagar. Skulle paketet inte hämtas, så returneras varorna till oss. För alla paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150 kr. Eventuella inkassokostnader som uppkommer i och med att paketet ej har hämtats ut debiteras kunden.

Ångerrätt:

Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Enligt den lagen gäller också att varan skall kunna återlämnas i oförändrat skick. Du står själv  för frakten tillbaka till oss och står även för transportrisken gentemot posten. Vi ersätter dig för varan. Frakt och fakturaavgift ersätts aldrig.

OBSERVERA:

Ångerrätten gäller endast när du handlar som privatperson, ej företag!

Ångerrätten gäller inte varor med nedsatt pris/rea.

Ångerrätten gäller ej heller beställningsvaror som tillverkas eller har beställts enbart för dig.

Kontakta alltid oss på mail info@hafva.se innan du skickar tillbaka dina varor för mer information om hur du ska göra och för att undvika missförstånd. Returpaket som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej!

Reklamation:

Två års reklamationsrätt gäller för alla varor.
Returportot står kund för.

Transportskada ska anmälas till utlämningsstället så snart skadan upptäcks. Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta info@hafva.se och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga. Vi står för kostnaden vid dessa returer.